Tipy

Proč vnitřní banánové listy vysychají?

A už jsem tady, drahoušku! Eleno, velmi lichotivá recenze – teď nafouknu tváře. A na základě půdy pro banány mohu říci toto: tento plevel roste v jakékoli půdě. Při mé práci roste v mírně kyselé půdě s přídavkem hnoje (na dně). Hrnec bez drenáže, zalévám každý den 1 litrem vody, v pátek večer 5 litrů. Je velkým pijákem vody a milovníkem slunce. A druhý roste v otevřeném kořeni – můžete se na něj podívat na první stránce webu ve sbírkách rostlin. Jen on je teď ještě větší. Takže tam roste na mírně alkalických „chudých“ zemích. A celé léto dává strašný počet dětí, některé se rozdají, zbytek je pod sekerou. Proto si myslím, že s ním nebudete mít žádné problémy: voda, světlo a velký květináč – jeho kořeny jsou křehké a je lepší jej znovu nevysazovat. I když snadno obnoví kořeny, ztratí pár spodních listů. A v místnosti to není hezké. Toleruje teploty do +3. A přemýšlejte o tom – potřebujete to, protože to vyletí, nestihnete se ohlédnout a proklouznou stranou. Na ulici je to o něčem jiném.

ПоР»ÑŒÐ · овРn, Ðμл Noe
Zprávy: 69 Registrace: 25.08.2005
29.08.2005 10: 10: 01

Všem moc děkuji! Děkuji mnohokrát!
Kalendář, potřebuji banán, mám rád čím víc, tím líp. Takže chci, aby se zvětšil, teď je to 20centimetrový otvor.

Ale stále je nemůžu zasadit na ulici, žiji v Kyjevě.
Řekněte mi, poroste pod umělým světlem? Nebo jen slunce? V zimě je tu docela tma

Zprávy: 4200 Registrace: 24.01.2005
29.08.2005 14: 28: 05

Citovat
Valeria p píše:
Ale stejně ho nemůžete dát na ulici, bydlím v Kyjevě

A jsem v Taškentu. Teď se to nevyplatí, ale příští rok, až vyraší a budete se jich muset ještě zbavit, zasaďte to do volné půdy, pravděpodobně to přežije. Vaše zimy nejsou příliš tuhé a se sněhem. V noci máme 12-15, někdy až 18-20 mráz a žádný sníh. Mám ho “zimu” venku. Pravda, „přezimování“ se říká trochu odvážně – před prvním mrazem ho nasekám ve výšce 1,5 metru (letos možná i výše), kmen obalím vlastními listy a svážu provázkem, nasypu kbelíky písku kořeny blízko kmene. Přes zimu část vnějších vrstev promrzne a následně seschne a odpadne, ale už začíná růst z výšky, kde byla odříznuta. Je pravda, že prvních pár listů vychází zmačkané – později jsem je odřízl. Letos ještě nekvetla, ale slyšela jsem, že dává i banány velikosti malé okurky, ale nedozrávají. Zkusil jsem to zakrýt fólií – celý kmen shnil.

Citovat
Valeria p píše:
Řekněte mi, poroste pod umělým světlem? Nebo jen slunce? V zimě je tu docela tma

Samozřejmě to bude na umělém světle – akorát musí být světlejší, jinak bude hodně zakrnělý a bledý. U nás v účtárně stojí ve zdi mezi okny, stíní ji stromy – nic neroste pomalu. Opravdu tam není takový kravál jako v mém pokoji (o patro výš a žádné stromy). Teď to zkusím sundat a vložit do tohoto tématu.

Přečtěte si více
První známky těhotenství před vynecháním menstruace

Zprávy: 4200 Registrace: 24.01.2005
29.08.2005 14: 38: 04
No, vzal jsem to v práci, doma – ve sbírce květin
Přiložené soubory
ПоР»ÑŒÐ · овРn, Ðμл Noe
Zprávy: 69 Registrace: 25.08.2005
29.08.2005 15: 35: 21

Nádhera, super! Děkuji mnohokrát!
Hnojíš něčím? Opět jsem se dočetl, že doporučují dlouhodobě působící hnojiva přímo do květináče. Ale já ne, mám jednoduché, které můžete naředit a zalévat.

Zprávy: 4200 Registrace: 24.01.2005
30.08.2005 05: 48: 38

Citovat
Valeria p píše:
Hnojíš něčím?

Protože kráva už jednou jedla. Hee hee.
Obecně je dobré dát shnilý hnůj pod zem. A tak můžete použít gummat, močovinu. Potřebuje hodně dusíku – vždyť spěchá mílovými kroky. Existuje také jeden recept z hnoje „od Typhon“ od Epiphyte (toto je stránka o epifytech) a je úžasný, i když ne bez zápachu – pokud se nebojíte svého nosu, mohu ho napsat. A pak někde bylo téma o hnojivech a tam mě klovali kvůli zápachu.

ПоР»ÑŒÐ · овРn, Ðμл Noe
Zprávy: 69 Registrace: 25.08.2005
01.09.2005 10: 14: 15
Ano, prosím, dejte to. Myslím, že jakmile to zalijete, už to nebude vonět? Přesto je pokoj špinavý :)))
ПоР»ÑŒÐ · овРn, Ðμл Noe
Zprávy: 159 Registrace: 21.02.2005
02.09.2005 01: 32: 32

Kalandro, pěstoval jsi banány ze semínek? Letos na jaře jsem vypěstoval banán ze semene, jeho listy se velmi snadno lámou. Je to normální? A špičky na spodních listech trochu zčernaly, ale nevím proč.

Zprávy: 4200 Registrace: 24.01.2005
02.09.2005 06: 42: 05

Citovat
Valeria p píše:
Ano, prosím, dejte mi

No, přečtěte si to
Infuze pro krmení rostlin (Typhon z fóra http://epiphyte.ru/)
Do 8litrového kbelíku dejte 1/3 divizna + 1/3 nasekané syrové quinoi (dává lepší stravitelnost) a vše zalijte horkou vodou (strašně páchla, ale přikryla pokličkou). Občas promíchejte. Fermentuje 3 až 4 dny. Poté sceďte a lahvujte a pak jednoduše nařeďte na slabý čaj a zalijte a tillandsie jednoduše vykoupejte ve vaně. Krmil jsem ho jednou za 1-12 dní, pravděpodobně častěji, ale neodvážil jsem se. Nápad není můj, opsal jsem ho z vědecké práce.
Za sebe mohu dodat, že jsem to vyrobil a nalil koncentrát do plastových lahví, když je otevřete, vůně je stále stejná. Ale po naředění silně slábne a po zalévání po 15 minutách není vůbec cítit. Můžu taky říct, že když můj pes nevydrží chodit na procházku, je to 4x horší a efekt je úžasný – tímto roztokem, ale hodně zředěným, koupu tillandsie a pak ho z nenasytnosti vyleju. do květin (to se stává jednou týdně), jako je tato dracéna, begonie a borovice, na to znatelně „reagovaly“.

Elena Talantová,, ne, mám klíček. Banány jsou tu poměrně drahé, takže je nejíme často, většinou děti, ale nikdy jsme nenarazili na žádná semínka. Četl jsem, že u „kultivovaných“ odrůd jsou semena velmi vzácná – plody jsou partenokarpické. Miminka můžete vzít úplně bez kořínků a rovnou zasadit – zakoření na 100%. Spodní listy postupně odumírají, černají a zasychají. Odříznu je, když začnou kazit vzhled, nebo je můžete seříznout nazeleno a nechat 2-3 vrchní listy pro urychlení tvorby kmínku a urychlení růstu do výšky. Na fotografii můžete vidět vpravo, že špička prostěradla začala schnout.
Banánové listy se velmi snadno trhají podél bočních žilek. Zřejmě se jedná o přirozenou ochranu před větry – větrnost listu je obrovská. Na mém dvoře se několikrát během bouřky horní listy roztrhaly na úzké stuhy, ale to rostlině neublížilo.

Přečtěte si více
Použití síranu železa v podzimním zahradnictví: ošetření rostlin a půdy, příznivé vlastnosti látky

ПоР»ÑŒÐ · овРn, Ðμл Noe
Zprávy: 159 Registrace: 21.02.2005
04.09.2005 03: 21: 09

Citovat
kalandr píše:
Banány jsou tu poměrně drahé, takže je nejíme často, většinou děti, ale nikdy jsme nenarazili na žádná semínka. Četl jsem, že u „kultivovaných“ odrůd jsou semena velmi vzácná – plody jsou partenokarpické.

Ten můj je určitě ze semínka, koupila jsem ho v obchodě Seeds, jako indoor banán (nejspíše jde o dekorativní vzhled).

Citovat
kalandr píše:
Spodní listy postupně odumírají, černají a zasychají.

A po jaké době? Jak jsem ze zkušenosti pochopil, jedná se o rychle rostoucí trávu (každých 10 dní nový list). Ale také rychle shazuje listy (asi list každý měsíc). Nevím, jestli je to normální.

Kalandre, je pravda, že banán nežije dlouho (dva roky) a pak zemře a zanechá po sobě děti?

Zprávy: 4200 Registrace: 24.01.2005
04.09.2005 06: 38: 26

Citovat
Elena Talantova píše:
ale je pravda, že banán nežije dlouho (dva roky) a pak zemře a zanechá za sebou mláďata

Nemůžu to říct s jistotou, protože. Bude to teprve moje třetí zima, ale nevypadá, že by umíral. Obecně si nemyslím, že banán je dvouletý. Ale rodí hrozné množství dětí, to je jisté. S listy je vše v pořádku – mám to samé, možná trochu delší. Jeho „kmen“ se skládá z listových řapíků. Na jeho dvoře dokonce praskají řapíky listů podél středové linie – nové listy se objevují ze středu a „kmen“ se rozšiřuje.

ПоР»ÑŒÐ · овРn, Ðμл Noe
Zprávy: 159 Registrace: 21.02.2005
05.09.2005 02: 58: 02

Kalandro, vidím, že vaše rostlina není malá. Zajímalo by mě, jaká je velikost vašeho listu?

Citovat
kalandr píše:
S listy je vše v pořádku – mám to samé, možná trochu delší. Jeho „kmen“ se skládá z listových řapíků. Na jeho dvoře dokonce praskají řapíky listů podél středové linie – nové listy se objevují ze středu a „kmen“ se rozšiřuje.

Děkuji, uklidnil jsi mě.
Zprávy: 4200 Registrace: 24.01.2005
05.09.2005 05: 42: 43

Ne, malý – jsou mu teprve 4 měsíce. Tady na dvoře http://flowersweb.info/club/gallery/detail.php?GID=164&PAGEN_1=1
Ano. Listí budu měřit v práci a na dvoře, jen když se mi podaří dostat se k posledním listům.

ПоР»ÑŒÐ · овРn, Ðμл Noe
Zprávy: 159 Registrace: 21.02.2005
06.09.2005 03: 37: 28

Citovat
kalandr píše:
Ne, malý – jsou mu teprve 4 měsíce.

To znamená čerstvý vzduch a slunce. A mému je 5 měsíců, minulý týden vylezl první obrovský list.

Citovat
kalandr píše:
Listí budu měřit v práci a na dvoře, jen když se mi podaří dostat se k posledním listům.

Zprávy: 4200 Registrace: 24.01.2005
06.09.2005 06: 14: 55

Včera jsem v práci nepracoval, takže píšu se zpožděním – poslední listy v práci jsou 73×36, na dvoře, asi 1,8 – 2,1 m, změřil jsem to z fotografie.

Přečtěte si více
Kde je správné místo pro umístění zvedáku pod auto pro bezpečné zvedání?
Citovat
Elena Talantova píše:
To znamená čerstvý vzduch a sluníčko

Ne, vzduch s tím nemá nic společného. Jednak z vašich semínek – děti rostou rychleji a v mém pokoji nefunguje vzduch, zvláště v noci, když se v sousední dílně suší cívky relé, je to hrozné – je tam nějaký jedovatý smrad. Tady je slunce a teplota – ano.

ПоР»ÑŒÐ · овРn, Ðμл Noe
Zprávy: 159 Registrace: 21.02.2005
07.09.2005 02: 28: 36

Citovat
kalandr píše:
ve dvoře cca 1,8 -2,1 m dlouhé.

Skvělé, evidentně ne domácí velikosti.
Ale souhlasím s teplotou a sluníčkem.
Kalandro, krmíš často a čím?

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button